Friday, November 2, 2012

Min text om Gimbutas på nätet igen

Nedan finns den text om Marija Gimbutas jag skrev 2002  Den fanns förut som en bilaga till min webbsida Kiremaj70 men i och med att denna försvann försvann ju också bilagan,

Jag tänkte först lägga upp allt på samma bloggsida, men det verkar inte bloggen klara av, så när man kommer längst ner får man klicka på "Older posts" för att komma vidare.

Det finns tveklöst en hel del slarvfel språkliga fel i texten, som jag nu får en chans att gradvis arbeta bort. När den låg på min webbsida förhindrades detta av tekniska problem på den.

Denna text skrevs alltså 2002. Den var illustrerad med många bilder, men dessa har inte kunnat tagits med.

Jag vill också säga att det är över 10 år sedan texten lades fram, och jag står inte nödvändigtvis idag för ALLT i den.....



Marija Gimbutas (1921 - 1994)

No comments:

Post a Comment